miércoles, 11 de julio de 2012

Viaje a Baza ( Granada: 6 al 9 Febrero 2012 )

Después del encuentro entre los profesores de los distintos institutos participantes en el Proyecto, que tuvo lugar en Madrid, viajamos a Baza para cumplir un objetivo fundamental: que también hubiese un encuentro entre el alumnado de Baza, Madrid y Sabadell.
     Una vez en Baza, el alumnado llevó a cabo dinámicas de conocimiento y confianza que fueron la plataforma para crear un clima de grupo, que sirvió para realizar juntos el resto de actividades planificadas:
  • Visitas a recursos sociosanitarios relacionados con el perfil profesional del Ciclo Formativo que cursa   el alumnado: Centro Ocupacional para personas con discapacidad y Centro de Día para mayores.
  • Participación en talleres organizados por el alumnado y destinados a los usuarios del Centro Ocupacional.
  • Visitas culturales, incluyendo el Parque de las Ciencias de Granada y la Alhambra.

4 comentarios:

1. En este inicio de curso 2012/13....., recordando las experiencias tan interesantes del anterior, para poder seguir enriqueciéndonos y planteando nuevas actividades para este, queremos señalar la importancia de que este tipo de Proyectos puedan seguir contando con el apoyo de la Administración y con la ilusión de profesor@s y alumn@s.
    Equipo docente de Atención Sociosanitaria, actualmente denominado Atención a Personas en Situación de Dependencia

ResponderEliminar
  2. Ha sido una de las mejores experiencias de estos dos años de estudios. Contactar con alumnos de otras comunidades y ver el fundionamiento de otras instituciones. El centro de dia la Alfaguara, el director y sus profesionales nos hicieron poner la carne de gallina, pues constatamos lo importante de las actitudes en la que tanto insisten los profes y en que esta nuestra futura profesión es totalmente vocacional.
    Gracias Antonio y Rosa por hacer lo imposible para que esto fuera posible, también os animo a que sigais realizando proyectos de este tipo.

3. TROBADA A GRANADA PROJECTE ARCE

La part més important del projecte ARCE: “ Comunicación para tod@s” era la trobada d’ alumnes dels INS Ciudad Escolar ( Madrid),INS Ribot i Serra de Sabadell.

A questa trobada vam acordar que fos a Granada, per la qual cosa vam marxar els dels dies 6 fins a l10 de febrer.
    El primer dia vam començar, en arribar, i desprès de dinar, fent una visita a la Cartuja, Granada és una ciutat plena d’ història i no volíem deixar passar algunes de les seves riqueses arquitectòniques dons anàvem per 5 dies i teníem el calendari molt atapeït. Desprès ens van anar cap l’ Alberg inturjoven on ens vam trobar amb els INS Ciudad Escolar i on vam iniciar les presentacions de l’ alumnat. Vam sopar i deixar temps de lleure per tal que desfessin l’ equipatge, quedar amb els companys de Madrid...Al dia següent vam marxar cap a Baza on ens esperàvem per veure alguns centres sociosanitaris, l’ Alfaguara , centre de Dia de gent gran, un centre innovador amb el tracte amb l’ usuari i que trenca tòpics, amb molta consideració i contractació de TAS. També es va visitar el centre Jabalcón de persones amb discapacitat. Una part de l’ alumnat va realitzar uns tallers de persones amb discapacitat al poliesportiu de Baza. Desprès ens van trobar tots per dinar, plat de la gastronomia típica, “migas”. Per últim vam començar a realitzar diferents dinàmiques,de presentació, de confiança... que teníem tots els instituts preparats i que ja vam acordar a les jornades del professorat realitzat al novembre passat a Madrid.
    Vam tornar tots junts cap a Granada on vam deixar temps lliure. Al dia següent vam anar cap el Palau de les ciències, on vam passar gairebé tot el dia. A la nit vam marxar l’ alumnat que volia cap a la Catedral a donar un vol. El dijous al matí vam anar cap l’ Alhambra, tots junts, aquesta visita la teníem planejada per fer-la nocturna, però degut a les condicions meteorològiques no va ser possible. A la sortida vam dinar per la carrera del Darro ( Paseo de los Tristes), Albaicin fins arribar a Plaza Nueva. Desprès de temps lliure, qui va voler va anar cap al Mirador de Sant Nicolás. A partir del dinar ens nostres companys de Granada i Madrid vam marxar, amb la satisfacció de que va haver molt bon ambient entre l’ alumnat i amb la intenció de tornar-nos a veure... aquesta vegada en videoconferencia, aproximadament desprès de Setmana Santa.

La única “pega “ que vam tenir van ser els dies de fred que van passar, i si no us ho creieu...mireu algunes de les fotos....

ResponderEliminar
  4. No vaig poder venir al viatge, tot i que m'hagués agradat molt anar-hi, és evident que va ser una experiència molt enriquidora per a tothom :-))